Pages

Ads 468x60px

28 March 2010

Mukjizat di sebalik BISMILLAH


Mukjizat di sebalik BISMILLAH

BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz 'BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM' yang bermaksud 'Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha> Penyayang.'

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH

1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail..

2. ' BISMILLAH untukmu dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. '(Hadith Qudsi)

3. Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.

4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.

5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.

6. Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19 (QS. AL Muddatsir: 30).Ibnu Masud berkata: ' Sesiapa yang ingin Allah selamatkan
dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari. '

7. Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, ' Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. '

8. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.

9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.

10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.

11. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca..

sabda Rasulluah, ' siapa yang menyampaikan satu ilmu dan orang yang mengamalkannya maka dia akan beroleh pahala walaupun sudah tiada....

Mukjizat di sebalik BISMILLAH



Mukjizat di sebalik BISMILLAH

BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz 'BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM' yang bermaksud 'Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha> Penyayang.'

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH

1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada   Jibrail..

2. ' BISMILLAH untukmu dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. '(Hadith Qudsi)

3. Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.

4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.

5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.

6. Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19 (QS. AL Muddatsir: 30).Ibnu Masud berkata: ' Sesiapa yang ingin Allah selamatkan
dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari. '

7. Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, ' Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. '

8. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.

9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.

10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.

11.  Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca..

sabda Rasulluah, ' siapa yang menyampaikan satu ilmu dan orang yang mengamalkannya maka dia akan beroleh pahala walaupun sudah tiada....



26 March 2010

HARI INI.....


Jumaat penghulu segala hari


TO ALL MY FREN

AZAB BAGI WANITA T_T

Azab Bagi Wanita

Saudara dan saudari kaum muslimin dan muslimat Renungan khususnya
untuk para wanita dan diri sendiri.....

Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah
menangis manakala ia datang bersama Fat imah . Lalu keduanya bertanya
mengapa Rasul menangis.

Beliau menjawab, "Pada malam aku di-isra'- kan , aku melihat
perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan.
Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena,
menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.

Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya.
"Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.

Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang
dan t imah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Aku lihat perempuan tergantang kedua kakinya dengan terikat
tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya
dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam,
memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta,
dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar
dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan
kusta.

Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu
kesengsaraan dihadapinya. Aku lihat perempuan yang
rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar
dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api
neraka,"kata Nabi.

Fat imah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?

*Rasulullah menjawab, "Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung
rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup
rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat
tidurnya.

*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak
taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan
perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk
lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

*Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka
karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain
bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan
muhrimnya.

*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya
diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi
tidak mengamalk! annya dan tidak mau mandi junub.

* Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar
ialah tukang umpat dan pendusta.. Perempuan yang menyerupai anjing
ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."Mendengar itu,
Sayidina Ali dan Fat imah Az-Zahra pun turut menangis.

Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan.

Sekarang Anda mempunyai dua pilihan:
1. Biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox anda.
2. Forward E-mail ini ke sejumlah orang yang anda kenal dan Insya
Allah ridha Allah akan dianugerahkan kepada setiap orang yang anda
kirim
.

24 March 2010

Pengakuan Lelaki Terhadap Wanita

Pengakuan Lelaki Terhadap Wanita
www.iLuvislam.com
oleh : everjihad


*****

Kami sulit menahan pandangan mata kami
ketika melihat kalian,
apalagi jika kalian diamanahkan Allah
kecantikan dan postur yand ideal,
kami semakin susah untuk menolak agar tidak melihat kalian,
kerana itu lebarkanlah serta longgarkanlah pakaian kalian
dan tutupilah rambut hingga ke dada kalian dengan kerudung yang membentang.


Kami sulit menahan pendengaran kami
ketika berbicara dengan kalian,
apalagi jika kalian diamanahkan oleh Allah
suara yang merdu dengan irama yang mendayu
kerana itu tegaskanlah suara kalian
tatkala berbicara di berhadapan dengan kami
dan berbicaralah seperlunya sahaja.


Kami juga sulit menahan
bayangan-bayangan hati kalian,
ketika kalian dapat menjadi
tempat untuk dicurahkan segala isi hati kami,
waktu luang kami kadangkala akan sering terisi
oleh bayangan-bayangan kalian,
kerana itu janganlah kalian membiarkan kami
menjadi curahan hati bagi kalia

Kami tahu kami insan lemah
bila harus berhadapan dengan kalian,
kekerasan hati kami dengan mudah bisa luluh
hanya dengan senyum kalian,
hati kami akan bergetar
ketika mendengar dan melihat kalian menangis.

Sungguh ALLAH telah memberikan amanah terindah kepada kalian,
maka jagalah amanah itu
jangan sampai ALLAH murka dan memberikan keputusan-Nya.

Maha Besar dan Maha Suci Allah yang tahu
akan kelemahan hati kami ini,
hanya dengan ikatan yang suci dan yang diredhai-NYA,
kalian akan menjadi halal bagi kami.

23 March 2010

hahahahahhaa!!!!!

ermmm nk gelak aku pk kes kemalrin hahahhah....
korang nk tahu sbb ape,,,
sbb aku n mak aku g kolaperlis..n kitaowang makan kat satu gerai ni kat tepi pejabat kastam....ermmm slalu family aku mang akan makn kat stu la..kalo g sana
ermmm dgn hujn yg lebat gilew...kami 3 beranak pg jgk sbb mak aku tingin nk mkan laksa kola perlis...so sampai kat gerai tu aku order la pasembor n laksa mak aku n kak long order nasi goreng sotong n nasi goreng udang...so makn2 la sampai ujan pon dah reda kitaowang nk la bayar so tany la totaly....
n kak putih yg ambik order td yg sombong tu pon bg la total....
sepupu aku ni excited la nk baya balik kat aku..duit nasi goreng sotong dia....
nk gelak kat cni la harga nasi goreng dia rm7 hahahhaahah terkjut dia..sbb dia tu berkira ckit pasl duit sbb tu dia trkjut sgt..hahahahaha pastu dalam keta dia dok sumpah seranah la xmo mkn dah kat ctu kapak gila...hahahhahaa
ermmmm memang dia dok marah gile la kat gerai tu...
tapi bg aku mang xpatut la gerai tu kenakan harga sampai melampau2
sbbnye dia nye gerai makan bukn restoran besa
kedai pon tempias ujan n bocor bumbung tapi nasi goreng perhhh mahal gilew...
ermmm aku mkn dua bnda pon xsampai harga nasi goreng dia hhaahhaha sama jgk la nasi goreng mak aku rm7 jgk haiii
bg ampa patuhkah gerai tu letk harga setinggi tu tok nasi goreng yg aku gtaw tu...
haiii gamakk dia kapak kitaowang mang xpatt....>,<

22 March 2010

PAGI YANG TAK AKU SANGKA.........

aku xtau nak cakp apa ......tapi  hati aku hanya allah ja tahu....aku xsangka pagi ini aku ada surprise yg macam nk mati pon ada....kenapa harus aku kenpa??? ya allah lemahnya aku menerima semua ni....orang aku xsangka wat aku macam ni...kenpa ek?? have smthing kew...atau aku semakin dekat degan pelangi aku...ataupon pelangi tu aku xkan dapt lansung.....aku xtahu nk cakp macam na yg pastinya aku nk tenang trima semua ni.....


Ya Allah...
ampunkanlah dosaku...
andai ini adalah balasan untuk ku atas perbuatan ku dahulu....
aku terima dgn hati yang terbuka....
jauhkanlah aku dr insan2 yang suka memainkan hati aku lagi ya Allah....
iaitu insan yang bergelar manusia tapi berhatikan binatang....
masyaAllah.....(^,^)




bila kita sayang orang tu...



Bila kita sayang orang tu
Kita terima je apa yg org tu kata
Tapi bila dia kata kat kita?
Hati kata takpe, manusia tak sempurna

Bila kita sayang orang tu
Kita tunggu dia lama pun takpe
Tapi bila dia tunggu kita?? dia marah2
Hati kata ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu

Bila kita sayang orang tu
Kita tak tido pun tak pe layan dia yg tengah bosan,
Tapi bila kita bosan
Ada dia layan kita?
Hati kate tak pe, dia busy kot!

Bila kita sayang orang tu
Kita gaduh dengan dia, kita diam je
Tapi dia heboh 1 dunia
Hati kata tak pe, dia tension tuu

Bila kita sayang orang tu
Kita call nak cakap dengan dia
Tapi dia gayut dengan orang lain
Bila jadi camtu
Hati kata tak pe, dia ada hal nak cakap dengan kawan dia

Bila kita sayang orang tu
Kita bercerita dengan dia, rasenye cerita dengan tunggul lagi baik
Tapi bila dia bercerita dengan kita
Kita dengar, semua kite ingat
Hati kata tak pe, sayang katakan…

Bila kita sayang orang tu
Kita dengan dia lapar
Tapi kita bagi semua roti kita kat dia
Hati kata, ala takper, kesian dia….

Bila kita sayang orang tu
Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih,
Tapi bila kita letih, dia suruh jugak kita layan dia
Hati kata, bukan selalu pun..

Bila kita sayang orang tu
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,
Tapi bila kita sakit,
Dia siap kuar dengan kawan2 dia,
Hati kata, ala tak pe, takkan dia nak berkepit dengan kita 24 jam

Bila kita sayang orang tu
Kita tak pernah pentingkan diri sendiri
Tapi dia hipokrit tahap gaban
Hati kata tak pe, dia memang macam tu kena lah terima..

Bila kita sayang orang tu
Kita sayang nak tinggalkan dia buat selama2nya
Tapi dia tak tahu kita berdepan dengan maut,
Walaupun kita sakit, dia kata kat kita, sakit biasa2 je, jangan nak mengada-ngada
Hati kata, macam manalah dia bila kita tak ada, mesti dia gembira...

BORING SIOT!!!!!!!

aku sush wei nk tdoq awt jadi cam ni la ek
haiiiii DUIT DUIT DUIT
mana nak cari ni
rodtaq moto aku dah mampos dah bila mau bayar ni
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ermmm insyaallah next week aku cdang nk g kajang la
umah pak su aku xsaba nk tgk awng debab tu
kenal aku ke tak lagi ek
pupu kecil aku tu now dia dah ada adik camla muka adik dia haiiii rindu nye kat awng ni
betol cakp lady gaga love game
ermmm ada ak wei cinta sejati yang bawak mati yang syang kita seadanya hahahahah
cam lawak ja ayat aku ni jiwang la palk tgah2 mlam ni
xtau nk cakp apa ek
semakin hari semakin nk bis 2010 tapi aku still macm ni
xkurus2 hahahhaha ermmm
allah bagilah aku kekuatan tok hadapi hari2 mendatang
walapon dri ni sllu dikutuk2
bila penderitaan ni nk bis ek
mmbe2 aku bhgia ja depa
keluarga yg sempurna pasngan yang memahami
aku hodoh sgt ka wei
kalo ada owang maw pon main2 ja
haiii dunia dunia
wahhhhhhh
mak aku cakap kalo gatal tangan kanan nk dapt duit ni tngan aku dok gatal2
ni sapa nk bg aku duit ek
haaiiii kalo nk bg
bg la byak ckit huhuhuu
emmmmm aku nk tdoq dah la
xda sapa nk msg aku
seday gilew
ade mmbe pon kedekut tol nk blnja wayang
huhuhuhuh xpe bak kata ku duit owang......
ok nite mlaysia aku harap suatu hari aku akan jdi mnusia berjaya mnyahut cabaran orang yg suka kutuk2 aku....
allah tolong aku hmbamu yang lemah ni...

17 March 2010


mee goreng 2010 aku hahahhaha


 
 

05 March 2010

PAGI YANG TENANG GITU....^,^

Pagi yg gelap kini sudah terang......ermmm tenang ja pagi ni aku tgk kat luaq tingkp bilik aku...
PAGI JUMAAT..agaknya apa aktviti aku yang aku nk buat aqini ek....masa aku mndi tadi byak hal dok legaq lam pala hotak aku...macm2 andaiaan dn pkiran...salah satunya aku pembawa msalah kew????kalo blh aku xmaw pun ingt bnda ni ag tapi aku sllu tertnya2 jgk lam hati aku awat sllu jadi kat aku????
adakah ni semua ada hikmah ataupon satu ujian tok aku kat muka bumi dia.....kalo nk diceritakan dari 1st aku lahir smpai la skrang bertimpa2 ujian aku dpt....antaranya
>>>  mak n abah aku bercerai masa aku dilahirkan
>>>  abag aku xsempurna macm owang lain
>>>  dri aku xla sepandai kwan2 aku lain
>>>  kehidupan yg sllu terhimpt dgn maslh kewangan
>>>  rumah yang nk tggu dua tga hari lagi nk roboh
>>>  sllu ada maslah dgn kwan2 sbb sttus aku sush ka ataupon sbb aku terlalu baik sampaikan
         ampa pijak pala aku......
haiiiii bila pkiaq xbaik aku unkit semua ni..aku mang redha dgn apa yg aku alami tapi aku kdang2 asa tertekan dgn semua ni....nadia be patient k...^ _ ^ huhuu emo la plak pagi2 ni
haaaa pagi ni mak aku nk ajak aku g umah anak nakan dia kat gurun fuhhh letih plak la kena drive mals nk g sbnrnye tapi t kecik ati lak mak aku tu.....arini aku xnega so kita enjoyyyyyyyyy........



for my mom love u so much ^,^

MALAM YANG BORING GILEW....

Mata aku mula tunjukkan bibit-bibit kemengantukkan...ltih bawak keta blik kola kedah walapon xjauh mana kola tu tapi n now aku tensioan jgk ni aku gaya ja nk nulis mak aku dok sembang haiii xleh fokus aku tension tension tension.....ermmmm malam ni aku nmpak bulan jd warna ala ala nk perang tu....mak aku cakap mybe gerhana bulan....las aku ingt aku tgk gerhana bulan masa aku dak kolah rendah ag....malam tu aku ingt aku dok kat atas tgga umah jiran aku dok melengung langut tgk bulan tu sedekit demi sikit kena telan....mak aku cakp dia sakit masa proses tu...tol kew??? aku pun xtahu owang tua2 byak andaian hahahahhaa...tpi las kali proses tu mak aku cakp dia luahkan....LUAHKAN?? pa mksd tu aku smpai lani aku xpaham macm na dia luah...ermmmm .malam ni aku boring gilew owang yg aku tggu xbls2 msg aku pon bz sgt latu kot.....aku dah kena kncing ni aku asa....better aku wat bodo teruskan hidup aku yg lom tentu tahu ke arah mana akan aku ditempatkan...tapi asa cam ngis pon da bila asa diri dipekena knpa adew owang sggup wat aku cam tu....
APA SALAH AKU KAT DIA DAN KENAPA AKU ASA CAM DRI AKU KENA TIPU???????????
aku xpenh mintak apa2 yg aku nk juz jujur lam perhubungan ni xkira la sama ada juz berkwan ataupon berpasangan......hahahahhaah nk tegelak lak aku dok berjiwang-jiwang la plak xblh blah tol...tapi by da way trasa la penangan sakit hati tu bila kena cmni.....so BERHENTI BERHARAP kata SO7

04 March 2010

HARI YG AKU ASA MACM NAK PITAM

Fuhh.....bukn rncangan awal ashari tu ni reaksi aku hahahah..Arini aku 1st sbnarnya nk tulis diari terbuka ni sbb bes jgk tgk owang dok cita pasl life diowang lam blog...n ni pon tok tatapan aku jgk la tok hari2 yg akan datng so lh la aku ingt apa penah aku wat....
back to da title..arini  aku asa panas gile dok lam bngsal tmpat aku nega ni...u know y sbb panas la hahahhaa....dgn aku pening yg amat ni asa cam nk muntah n pitam ja kat cni......anybody help me!!! waaaaaaaaaa
ermmmm degan perut yg aku yg dah wat rentak hip hop ni menmbahkan keadaan lagi teruk...
tb2 aku dgr suara mak aku pnggil aku ambik nasi yg dia goreng tok aku....dua pingan aku bntal ambik ko lapa sgt hahahha...
kenpa pnas sgt kat kedah ni ek
nikah tanda2 2012....seram bila pk takut ja aku...huhuhuhu....aku sbnrnya bukn seorang yg pndai nk berblog2 ni tpi lntak la apa owang nk cakp ni blog aku aku nya suka la....ya allah panasnyeee dah xde owang mmbuatkan mata aku pon dah mula tok mendrat kecemasan......
nila keadaan aku bila time petang menahan kepanasan
tok cari beberapa ringt seday gile

Tolong Klik Saya :)