Pages

18 March 2013

ASSALAMUALAIKUM...kenapa kita harus mengeluh..

assalam...

setiap manusia mesti xpernah lari dari mengeluh kan
begitu jugak nadia...tapi benda macam tuh slalu tak boleh lari dari terjadi...
kecuali kita adalah seorang yang betul2 tabah...

peristiwa yang boleh dikatakan amat hitam untuk diri....
menjadikan nadia lebih tabah..dan menjadi seorang yang  berfikir dengan lebih matang dan kuat untuk menempuh segala dugaan...
walaupun sekuat mana hati nih untuk cuba redha tapi...melupakan amat susah untuk dilaksanakan....
mungkin ada setengah pihak amat suka dengar kesedihan dan penderitaan orang lain...
tapi apa2 pun yang terjadi nih...nadia anggap ni adalah hikmah yang amat besar...
mungkin ALLAH mahu membalas dosa2 nadia yg lepas dgn mmberi ujian hidup yg begini...
ataupun mungkin jugak...ALLAH mahu memberikan nadia org yg terbaik dari sisinya...
kalau itu yang ALLAH telah tetapkan..sapalah nadia untuk tidak menerima...
nadia cuba untuk memaafkan insan2 yg telah melukakan hati ni dan keluarga...
harap walapun nadia memaafkan nadia pinta kepada ALLAH agar memberikan mereka2 itu...
pengajaran yang setimpal...bukan niat hati untuk berdendam..tapi untuk menyedarkan mereka...akan setiap salah mereka sendri...jangn hnya tahu mengalah nadia dan keluarga...

tapi alhamdulillah sekarang nadia sngt2 bahgia dngn keadaan sekrang..
setelah berbulan membina menguatkan diri...dan menrima dngn penuh sabar...
ALLAh telah pulihkan semangat diri nadia nih....bagi sesetengah pihak yang gembira dgn penderitaan yg telah nadia lalui...nadia harap Anda tetap bergembira melihat setiap jatuhnya kehidupan org lain...moga suatu hari nnti ALLAH melihat kegembiraan anda itu dan membalasnya dgn setimpal :)

 insyallah lepas nih...dah xnak sedih2 bagai...kalau boleh nk aktif berblog blik..insyaallah..
kalau diri nih rajin nak menaip hehehehe.....
bagi yang memebaca tima kasih nadia ucapkan...
semoga kalian mendoakan nadia mendapat hidayah dari ALLAH dan lebih bertindak matang dlam melakukan apa2 perbuatan dan keputusan...
bagi yang selalu menyokong nadia terima kaish jugak buat kalian
dan bagi yag suka melihat jatuhnya nadia trima kasih jugak nadia ucapkan kerana
memberi nadia semnagt dan hati untuk lebih tabah dan berpikir secara matang dalam usia yg semnakin sweet2 nih hehehhe...
kita hambanya hanyalah menjadi perancang yg mencuba sedaya upaya untuk menjdikan sesuatu itu dilaksanakan...tapi ALLAH yang maha menentukan setiap dari itu :)

dengan bismillah hirahma nirrahim...
nadia harap blog nih dpat aktif balik seperti dulu....dan manjdi blog yg berguna untuk semua orang :)
insyallah...aminnn

diharapkan juga kita sebagai hamba ALLAH yg selalu mengeluh ini...
mula menukar dgn setiap yg berlaku dgn bersyukur dan menrima dgn redha juga aminn...
dan yakinlah dgn ALLAH setiap yg dia telah tetapkan untuk kita adalah yg terbaik... :)



2 comments:

Mime MF said...

finally..this blog updated!!nadia..:)

N@di@ said...

hahahaa benn mintak2 slalu laa update kikikikik :P

Tolong Klik Saya :)