Pages

Ads 468x60px

29 April 2010

BENDA YANG AKU TERINGAT...........

aku pagi ni otak aku mula memikirkan betul2 
life yang bakal mendatang dalam hidup aku ni
slah satu dia pasangan hidup aku
aku mengaku aku bukan la girl yang baik2
sopan sana sini
lemah lembut macam agar2
jaga pergaulan
n prkara2 baik yang sewaktu dgn dia
its not aku la macam tu tapi xdew la kejam sagt aku ni huhuhuh
aku girl yang penuh pelbagai cita kelam
yang aku terbina tanpa aku fikir akibat pada masa kini
hidup aku penuh dengan masalah yang entah bila akan selesai
mungkin sampai mati pon tak kan selesai
tapi yang pasti aku masih ada naluri persaan
yang aku tak nak hati aku di pijak2
walaupun aku bukan seorang yang baik.....
aku tak tahu la aku layak kew tak cakap macm ni
disebabkan kesalahan2 yang aku pernah buat
masa lalu...tapi aku cuba tok berubah

bg si dia yang selalu mencari slah aku
mungkin dia tak tahu nak menghormati
diri orang macam aku
yang pernah melakukan keslahan pada masa lalu....
hidup aku ibarat macam banduan yang baru terlepas dari penjara
yang dipandang hina oleh masyarakat
yang tidak ada peluang tok difahami n dihormati
hanya tok dimaki n dicaci sahaja
tanpa mempedulikan hati n perasaan aku
dan tak lekang dari mencari2 keslahan2 lalu,,,
sedangkan ade benda yang aku xbuat hanya slah paham
menjadi pergaduhan
dan apabila pergaduhan dan tuduhan ke atas aku cuba dilemparkan
slahkan aku untuk mempertahankan
diri aku yang aku tahu penuh dosa silam....
aku seriusly tak rasa bhagia dengan life sekarang
seakan2 hidup dalam ketakutan
dengan orang yang kita sayang
sehabis mungkin menjaga hati dan persaan orang lain
namun diri sendiri menjadi korban
bila diblasn dengan pertahanan
tok menegakkan kebenaran
diri sendri dipertikaian atas keslahan silam
yang menjadi senjata untuk menindih aku.....
sedangkan aku tak buat apa yang dia pikirkan....
balik2 ayat yang dikemukan
hatinya sakit bila
fikirkan life aku dulu
so kenpa trima aku
kenpa bgi aku harapan
kenpa cakp sayang n cinta
padahal hati masih mencari setiap inci keslahan aku
dan tak pernah nk peduli hati orang lain
dan mengingat kan aku bahawa
dia memang sebegitu
macam membe baik dia yang dia sayang
selalu cakap dia suka main cakap lepas
xkisah apa orang rasa...
kalo takat main cakap lepas aku xkisah sgt lagi
tapi sampai setiap inci mengungkit
kesalahan silam aku n slalu
compare ak dgn mmbe baik dia
adilkah itu????
xkan aku nak berdiam dri selalu
membiarkan diri aku selalu disalahkan
padahal aku tak buat
hanya kerana kisah silam n kesalahn yang tak disengajakan
dri aku terus dihukum
dan keslahan demi keslahan
dilemparkan hanya pada aku?????
ADILKAH ITU???????????
aku bagai tak ada hak bersuara
dalam setiap apa pun persepsi
kerana apabila dibalikan kepada si dia
mencurahkan tuduhan dan kata2 yang menyakitkan
dilemparkankembali kepada aku 

hanya kerana aku seorang perempuan yang penuh dengan dosa silam...
aku punya perasaan k 
bukan tunggul kayu yang boleh dihentam hentam
tapi hari ini aku perasaan 
sebnarnya kemungkinan aku hanya orang yang 
hanya memenuhi hari2 kosong dalam hidup dia
kalo betol sayang n cinta 
xkan terjadi perkara yang macm ni
kalo tak boleh trima tinggalkan aku sendri
disini meniti hari2 yang entah macm mana
jalannya jagan disebab aku perempuan yang penuh dosa silam
diri aku dilanyak aku terpaksa akur dan terima 
setiap inci perkataan yang meyakitkan 
kena aku trima.....
aku tak tahu macm mana
tok aku luahkan rasa sakit hati aku
apabila setiap kali jadi perkara macam ni
bg dia walau apa pun dia buat
aku kena trima tapi bila aku
skitkan hati dia aku kena trima sgala kata2 kurang sedap dia pada aku
HANYA KERANA AKU PEREMPUAN YANG PENUH DENGAN DOSA SEMALAM.......

0 Comment:

Tolong Klik Saya :)