Pages

Ads 468x60px

16 July 2010

AkU BenCi OrAng yAnG MaCam Ni...



orang yang MENERIMA memang xkan pernah merungut apa2 apabila pertolongan dihulurkan TETAPI apabila tiba masa untuk mereka MEMBERI 1001 alasan yang akan disoalkan adilkah begitu???? percayalah boleh dikatan disini 90% dari mereka yang tidak sokong akan gov..apa yang dibuat oleh gov mereka tetap akan mencari 1001 alasan untuk tidak berpuas hati...
SERIUS cakap aku bukan la orang suka akan politik
tetapi apabila ada segelintir pembangkang yang selalu bersikap
tidak berpuas hati apa yang dilakukan oleh kerajaan MALAYSIA
aku terpanggil untuk bersuara
walaupun mungkin apa yang akan aku katakan tidak 
akan dihiraukan oleh sesiapa pun 
malah akan dicemuh TETAPI perlu diingat 
ADA AKU KISAH....
sebenarnya ini berkaitan kenaikan harga lau nak tau apa yang nek  klik here
 tak paham aku kenpa mereka2 itu begtu biadap 
dengan lantang memaki hamun oarang sesuka hati 
elokkah berperangai sedemikian 
tula macam aku cakap orang yang macam ni bila 
menerima mulut mereka2 ini tertutup rapat senyum plak sampai ketelinga
tapi apabila mereka2 ini disuruh untuk memberi mula la suara2
lantang memaki dikeluarkan 
ni ada aku paste dari salah seorang rakyat malaysia yang aku suka
betul cakap beliau 
Bila kerajaan bagi subsidi itu, sumbangan ini, elaun itu tak ada pon rakyat nak maki – maki kerajaan, senyap lagi ada la. Biasalah, mungkin dasar tak kenang budi kot. Bila satu benda yang mendatangkan gembira kepada diri sendiri, senyap seribu bahasa sampai tak reti nak syukur, dan bila ada perkara yang tak kena sikit a.k.a macam kacau sikit diri dan keluarga baru nak terpekik terlolong salah orang itu dan salah orang ini. 
dan ini aku paste jgk dari artikel beliau apa yang dimaki 
td ada jugak aku berbalah kat fb 
mentang2 aku ni xpandai tok berkata2
depa buhh aku cehhh benci betol aku
blagak tol mamat tu berkata dengan xpuas hati dia
apa2 pun go to da hell
menyampahnyeeeeeee akuuuuuuuuuu

2 Comment:

MiZi said...

salam nurul... saya rasa apa yang diluahkan oleh depa tu sebenarnya macam betul gak.. jujur saya katakan saya ni sebenarnya anti politik tapi saya juga rakyat.. macam nurul.. sal subsidi ni bukan semua merasa nurul.. tapi bila bahagian memberi memang semua terlibat.. pada saya isu minyak ni lama dah... cuba nurul pikir.. kita ni negara pengeluar minyak.. tapi harga minyak kita asyik duk naik naik jer kalahkan negara yang duk import dari kita.. soal gov terpaksa tanggung subsidi berjuta2 saya rasa macam ada bnda tersirat... cuba nurul tgk tanpa kita sedar negara kita banyak buat aktiviti mega yang membazir.. gov macam x da idea nak keluarkan duit keluar dari negara.. asyik duk pusing dalam negara ja... dan yang pasti lagi... kalau nurul nak tau... kalau kerajaan kurangkan gaji dan elaun bagi menteri menteri negara kita xkan ada masalah dalam hal ekonomi ni... dan pembangkang plak kena mula berkerjasam dengan gov kalau nak tgk negara kita maju.. kalau tak tiap2 taun kita akan membazir duit buang kot pilihan raya merapu duk membazir duit lebih2 lawan sama2 parti... cuba bergabung pastu sama2 pkir cara nak majukan negara bukan bertelagah sama sendiri... malu kita kat mata dunia... duk gaduh sama2 agama...

NADIA said...

ermmm tapi lau xsalh saya ngra kita mng mngeluarkn minyk tpi bukn ngra yg mmproses minyk tu so mcm awk ada kain tok buat bju tapi awk xtau nk jhit kn uph orang jhitkn n then tailot tu knakn byran mngikut peredarn ms ermmm sya xpndai tok berblh mslh ngara ini tpi apa2 pun setiap yg jd ada sbb

Tolong Klik Saya :)