Pages

Ads 468x60px

07 January 2011

Resepi Burger Segera Chef Nirmala...::WHI::...


salam semua artu nadia ade tengok kat wanita hari ini

resepi burger ayam buat sendiri awww teringin lak tengok

so rasa macam nak cuba buat lah nanti

bagi mama-mama kalau nak buat untuk anak-anak mang sesuai sangatlahkan

so sapa yang nak cuba jugak meh tengok resepi kat bawah nih



http://us.images.detik.com/content/2010/08/10/358/crispychickenburgerctt.jpg

pic ehsan google

BURGER DAGING / AYAM


Bahan-bahannya :

Untuk daging burger:

Daging Cincang (Ayam atau Daging ikut selera)

Telur

Garam

Lada Sulah

Nestum

Untuk roti burger & hiasan

Roti Burger

Daun Salad

Keju

Tomato

Mayonis

Margerin / Butter

Cara membuatnya:

Semua bahan untuk daging burger diadunkan bersama mengikut citarasa dan dibentuk mengikut ketebalan burger yang diingini. Goreng dengan menggunakan sedikit mentega.

Roti burger disapukan sedikit mentega dan dipanaskan sehingga kekuningan. Awas jangan sampai kehitaman atau hangit supaya tidak kehilangan khasiatnya.

Daging yang sudah masak, diletakkan antara roti yang telah di hias daun salad, keju dan hirisan tomato. Letak sedikit Mayonis atas daging untuk menambah perisa. Ada yang suka letak sos cili tetapi perisa tomato akan hilang jika diletak sos cili.

SELAMAT MENCUBA

http://rlv.zcache.com/happy_burger_button-p145315770362263032q37f_400.jpg

5 Comment:

~ MayraAzra~ said...

emmm yummyyy..
post sket ley?? :)

aqeyLs said...

sodap ehXD

Mawar Merah said...

Dapnye ayam digoreng dgn tepung kentucky tu.. Pergh!! Mau terbatal puaseku hr ni..

sitihanisahali said...

yea..nak try.. :D

~WaNniE~ said...

emmm...bestnya

Tolong Klik Saya :)