Pages

Ads 468x60px

07 February 2011

KENAPA MACAM NIHH???

http://1.bp.blogspot.com/_mx-pKfZpj3w/TPNx8Vo4s9I/AAAAAAAAAZg/HRtD4FcpWDQ/s1600/orang-kaya.jpg
http://alfiyandi.files.wordpress.com/2010/03/poor.gif


Salam semua nadia nak tnya kamu-kamu
perasan tak selalu bila artis2 orang2 kaya orang2 berdarjat lah
digolongkan sering kali dikayakan....maksud nadia macam nihh
ok kalau artis kawin kan mesti ada orang ni sponsor orang itu sponsor
kenapa yahh macam itu TAPI....kalau orang2 susah
tak de orang nk sponsor bukan sepatutnya kita perlu menolong
yang lebih memerlukan ke? tapi kenapa bila
si miskin dihina..lagi dipandang rendah..tetapi kalau si kaya
makin dijulang-julang dilayan-layan bak raja...
nadia selalu tertanya-tanya kenapa perlu macam tuh
adakah memang adat dunia??
sebab untuk mendapat namakah itu??? ataupun sebab2 lain
nadia bukan nak menyalahkan mana-mana pihak
diulangi bukan untuk menyalahkan mana-mana pihak
tetapi nadia selalu tertanya-tanya kenapa selalu terjadi begitu???
kalau orang kaya xperlu meminta sponsor ada ja yang ingin mnghulur
tetapi kalau si miskin dipinta pun dibalas dengan ayat2 yang menyakitkan
kenapa kenapa dan kenapa???
adakah pertolongan yang dihulurkan itu untuk
menampakkn di mata2 dunia sahaja..???
ermmm kalau orang susah macam nadia kalau memerlukan bantuan
ataupun sponsor untuk kenduri kawin mesti orang gelak guling2 kan
hahahahha yelah entah ape2 minta sponsor
tapi cuba anak menteri mana2 nak kawin
aiyak sponsor datang tanpa diminta2
kalau diizin ALLAH nadia memiliki harta yang melimpah ruah
nadia mintak ALLAH jagn kaburkan hati nadia untuk menolong yang
lebih memerlukan aminnn........


begitu jugak kalau awek cantik dan awek yang tak cantik
kalau awek tuh cantik lelaki2 yang macho tak perlu mintak tolong
dioarang yang akan perlwa untuk menolong
tapi..... kalau si debab or si tak cantik rupa meminta....
pandang pun tak asanya....walaupun tak semua
tapi kebanyakkn nya macam tu...nadia cakap berdasarkan pengalamn
jugak bukan hanya mereka-reka cerita k
salahkah orang yang tak memiliki bentuk rupa yang menawan
badan yang lansing untuk rasa dihargai....perlu ke memilih untuk berkwan
bukan untuk dibuat teman hidup..hanya untuk berkwan
untuk berkawan pun memilih rupa pangkat dan darjat
apatah lagi memilih bakal calon isteri ^___^
ingatlah cantik itu hanya pinjaman dari NYA....

SO BAGI KAMU-KAMU MACAM MANA YAHH ^___^

http://www.drift.com.my/forum/imageuploaded/2010fxdriftround1/FXOPEN-Rnd1_78_Models_01.jpg
awek2 cun belako ^__^
http://farm5.static.flickr.com/4128/5098430141_8091588f75.jpg
si montel2 sokmo ^__^


credit picture to google

3 Comment:

Miza Yusof said...

hukum karma. sebab tu kecantikkan kadang-kadang mengaburi mata sesetengah pihak. yang tak cantik pula dikeji dihina. pandang pun tak nak.

bagi miza senang ja, sekarang apa-apa Tuhan bayar cash. kita buat kat orang macam tu sekejap ja Tuhan balas balik.

pengalaman miza juga masa belajar dekat kolej, nak berkawan pun memilih tau. nak yang hot hot kulit gebu geng depa, yang biasa-biasa ni tak nak kawan tapi bila tak siap assignment ke tutorial ke menggelabah cari yang biasa-biasa. tak kemana pun semua tu.

fazzlies said...

dalam dunia nie susah nak ckp macam mana pun..semu ank tgk cantik, menarik da bom..mcm kita2 nie sape nk negok..huhu sedey gak..

khairul hisyam said...

kalo buleh nak je pakai buang. haha

Tolong Klik Saya :)